ناوک

ساخت وبلاگ

در آزمایشگاه کالیبراسیون ، هدف نهایی برقراری قابلیت ردیابی می باشد. قابلیت ردیابی مهمترین ویژگی است که یک دستگاه اندازه‌گیری باید داشته باشد وجود قابلیت ردیابی نتایج آن تا استانداردهای ملی و نهایتا بین‌المللی

وقتی سطح اطمینان و عدم قطعیت کلیه اندازه‌گیری‌ها در آزمایشگاه کالیبراسیون بیان شود، درستی و دقت نتایج اندازه‌گیری تضمین می ‌گردد. قابلیت ردیابی قابلیت ارتباط دادن مقدار یک استاندارد یا نتیجه یک اندازه‌گیری با مرجع‌های ملی یا بین‌المللی از طریق زنجیره پیوسته مقایسه‌ها که همگی عدم قطعیتی معین دارند. کالیبراسیون تنها راه برقراری قابلیت ردیابی می‌باشد استقرار قابلیت ردیابی نتایج اندازه‌گیری (در کالیبراسیون) بوسیله تعیین نام دستگاه مرجع کالیبراسیون و عدم قطعیت آن محاسبه اعلام عدم قطعیت اندازه‌گیری برای نتایج کالیبراسیون و نیز بیان شرایط محیطی اثر گذار بر نتیجه اندازه‌گیری قابلیت ردیابی نتایج کالیبراسیون استقرار می‌یابد

 

دستور‌العمل‌هاي گوناگوني براي تعيين دوره‌هاي فراخوان كاليبراسيون وجود دارد. متأسفانه بسياري از اين دستورالعمل‌ها پيچيده و سخت مي‌باشند. در اين مقاله سعی شده يک روش ساده براي آزمايشگاه‌ها با سوابق كاليبراسيون محدود ارائه شود. اين روش را مي‌توان به آساني متناسب با اهداف قابليت اطمينان برنامه اندازه‌شناسي آزمايشگاه اصلاح نمود.

آزمايشگاه‌هاي كاليبراسيون و مشتريانشان، هر دو در ايجاد و تنظيم فواصل زماني كاليبراسيون ذينفع هستند. در نتيجه، هر دو يك منفعت معلوم در انتخاب يك ابزار مؤثر براي ايجاد فواصل زماني بهينه دارند. اين مقاله روشی بسط داده شده از تحليل سابقه كاليبراسيون را شرح مي‌هد. تحليل سوابق مربوط به دو متغير ساده شرايط (در تلرانس يا خارج از آن)نتايج و درجه شرايط خارج از تلرانس( بيش از يك برابرتلرانس، بيش از دو برابرتلرانس و بيش از سه برابر تلرانس و…) مي‌باشد. وقتي كه اين دو متغير بصورت سوابق تحليل و ارزيابي شوند، فاكتورهاي مهمي را نشان مي‌دهند كه مي توان دوره‌هاي كاليبراسيون را در يك الگوريتم مطابق الزامات خاص يك برنامه اندازه شناسي مشخص تنظيم نمود.

ادامه مطلب در سایت

ناوک...
ما را در سایت ناوک دنبال می کنید

برچسب : آزمایشگاه های کالیبراسیون, کالیبره کردن, انواع کالیبراسیون, نویسنده : کلهر navakpendar98 بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 6 / 5 ساعت: 16:51

هزینه باربری چگونه محاسبه می شود؟

میزان لوازمی که جابجا شود

با توجه به میزان لوازمی که دارید به طور قطع کار جابجایی سخت ‌تر یا آسان‌ تر می شود.  به همین دلیل نرخ جابجایی باربری ستاخان نیز تفاوت خواهد داشت. مسافت مبداً و مقصد درست است که حمل بار به شکل درون شهری در داخل یک شهر انجام می‌شود اما با توجه به دوری و نزدیکی و میزان مسافت این هزینه تفاوت خواهد داشت.

نوع ماشین مورد نیاز برای حمل و نقل

 در باربری ستارخان برای این کار از ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین استفاده می‌ شود که با توجه به میزان وسایل و حساسیت آنها، نوع ماشین متفاوت است و به دنبال آن نرخ نیز متفاوت خواهد بود.

تعداد کارگرانی که برای باربری نیاز است

در کنار عوامل مختلف، تعداد کارگرانی که برای اسباب شما مورد نیاز است قیمت را بالا می‌برد و پایین می‌آورد.

میزان حمل برخی وسایل حساس

حمل برخی وسایل مانند پیانو، یخچال‌های ساید بای ساید و مواردی از این دست مستلزم پرداخت هزینه جانبی یا بالا رفتن نرخ حمل هستند.

ساعات کار باربری که مشخص می شود

به طور کلی هر شرکتی ساعت کار معینی برای حمل در نظر می‌گیرد که اغلب پایه آن سه ساعت است و با صرف زمان بیشتر هزینه هم اضافه خواهد شد. علاوه بهتر است که اسباب کشی و حمل و نقل لوازم و وسایل در تابستان انجام شود. چرا که در این فصل حمل بار با ایمنی بیشتری انجام خواهد شد.

خدمات جانبی باربری ستارخان

در کنار مواردی که ذکر شد، خدمات دیگر چون بسته‌بندی در مبدأ و کمک به چیدمان هم در هزینه‌ ها اثر می‌ گذارد.

ادامه مطلب در سایت

 

 

ناوک...
ما را در سایت ناوک دنبال می کنید

برچسب : باربری , باربری ستارخان, هزینه باربری, نویسنده : کلهر navakpendar98 بازدید : 173 تاريخ : دوشنبه 6 / 5 ساعت: 16:47

خدمات باربری درون شهری از چه بخش هایی تشکیل می شود؟

شاید فکر می کنید که خدمات باربری‌ها همین است که بسته‌های مورد نظر را برای حمل آماده کند و یک ماشین با چند کارگر برای این کار در اختیار شما قرار دهد. این فکر  تا چند سال پیش درست بود اما در حال حاضر در فضای رقابتی بین شرکت‌های باربری، مجموعه باربری غرب تهران با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه می دهد.

یکی از خدمات بینظیر باربری غرب تهران بسته بندی دقیق و منظم تمامی وسایل منزل است. اغلب افراد جامعه به دلیل مشغله و فعالیت‌های بیرون از خانه وقت کافی را برای جمع و جور کردن وسایل ندارند و یا برای این کار مهارت لازم را ندارند. باربری‌های با استخدام افرادی که علاوه بر تعهد در برابر کالا و اسباب و اثاثیه مشتری، تبحر کافی در این زمینه نیز دارند، به این مشکل قدیمی خاتمه داده‌اند.

در کنار بسته بندی لوازم، یکی از دغدغه‌ها نیز خرید  کارتن و چسب و … برای حمل و نقل درون شهر است. برخی از باربری‌ها در کنار خدماتی چون نیروهای دارای مهارت برای بسته بندی، لوازم مورد نیاز این کار را نیز خود فراهم می‌آورند.

بعد از این خدمات نوبت حمل بار است که نوع چیدمان آن در حمل و نقل و آسیب ندیدن دارای اهمیت فراوانی است. علاوه بر این لوازم حساسی چون آینه و تلویزیون وجود دارد که برای جابجایی نیاز به توجه ویژه دارد.

بعد از حمل بار و رساندن به مقصد، کمک به باز کردن بسته بندی وسایل و چیدمان آنها نیز یکی دیگر از خدمات قابل توجه در این زمینه است.

ادامه مطلب در سایت

ناوک...
ما را در سایت ناوک دنبال می کنید

برچسب : باربری ,خدمات باربری, نویسنده : کلهر navakpendar98 بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 6 / 5 ساعت: 16:42

به طور کلی باید گفت که  سیستم های چربی زدایی از فاضلاب از خاصیت فیزیکی چگالی کمتر روغن نسبت به آب را استفاده میکند. روغن برای جدا شدن از آب به دو عامل ” خنک شدن” و ” از حرکت ایستادن” نیاز دارد. دستگاه‌های چربی گیر به شکلی ساخته میشوند که خروجی چربی در بالای مخزن دستگاه قرار بگیرد. بنابراین به محض اینکه سطح چربی به خروجی چربی گیر میرسد در مجرای مخصوصی که ساخته شده است، شروع به حرکت کرده و سمت مخزن مخصوص روغن حرکت میکند.

بنا براین با این تفاسیر، چربی گیر فاضلاب یک دستگاه جداسازی ثقلی است که انواع روغن و چربی را قبل از ورود آنها به سیستم دفع فاضلاب تفکیک و جمع آوری میکند. و از گرفتگی لوله ها جلوگیری خواهد کرد. درست است که میزان انواع چربی در فاضلابهای معمولی چندان قابل توجه نیست، اما مواردی که در بالا ذکر شد، مانند آشپزخانه ها و رستورانها، میزان روغن دفعی میتواند به اندازه ای باشد که باعث صدمه زدن به سیستم تصفیه خانه شده و موجبات انتشار فاضلابهای تصفیه نشده و در نتیجه صدمه به محیط زیست شود.

در صورتی که چربی و روغن بصورت امولسیون(محلول) در پساب وجود داشته باشند و یا وزن مخصوص آنها در حدی نباشد که به راحتی شناور شوند از هوای محلول برای شناور سازی استفاده می شود. حباب های ریز هوا به قطرات چربی و روغن چسبیده و به شناورسازی آنها کمک می کند. در این فرآیند به حباب های بسیار ریز هوا نیاز است.

ادامه مطلب در سایت

 

ناوک...
ما را در سایت ناوک دنبال می کنید

برچسب : چربی گیر ,چربی گیر فاضلاب , نویسنده : کلهر navakpendar98 بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 6 / 5 ساعت: 16:37

درب های اتوماتیک شیشه ای مدل کشوئی (اسلایدینگ ) در چند نوع مختلف در بازار وجود دارند.

 درب اتوماتیک کشویی با 2 لنگه ثابت و 2 لنگه متحرک

در این درب اتوماتیک شیشه ای ، عموما عرض دهانه به 4 قسمت تقسیم و 2 قسمت برای پانل با لنگه های ثابت و 2 قسمت برای پانل با لنگه های متحرک در نظر گرفته می شود . به ترتیبی که لنگه های در جهت خلاف هم روی لنگه های ثابت حرکت می کنند.

درب اتوماتیک کشویی با یک لنگه شیشه متحرک و یک لنگه شیشه ثابت

این درب اتوماتیک برای ورود ی محل هایی که عرض دهانه از اندازه استاندارد کمتر است و بطور معمول در دهانهد هایی که عرض آن حداکثر 250 سانتی متر است ، مناسب هستند . در این درب اتوماتیک شیشه ای یک لنگه متحرک به صورت کشویی روی لنگه ثابت حرکت می کند و معمولا حدودا از 2/1 عرض دهانه به عنوان بازشو می توان سود برد.

درب اتوماتیک کشویی با 2 لنگه متحرک بدون لنگه ثابت

درب اتوماتیک شیشه ای بدون لنگه عموما در مکانهایی نصب پانل یا لنگه ثابت باعث محدودیت در عرض بازشو می شود و از فضاهای جانبی مانند دیوارها بعنوان پانل ها ی ثابت بهره گرفته می شود و 2 لنگه ثابت روی فضای خالی به صورت کشویی به حرکت در می آیند تا تمام عرض دهانه که معمولا هم محدود و کوچک است ، درب اتوماتیک بعنوان بازشو قابل بهره برداری گردد.

درب اتوماتیک با یک لنگه متحرک و بدون لنگه ثابت

این نوع درب اتوماتیک کشویی نیز برای فضاهایی که بازشو کمتر از 150 سانتی متر و دارای محدودیت هستند ، درب اتوماتیک قابل بهره برداری می باشد. دیوار یا فضای جانبی در این دربها به عنوان لنگه یا پانل ثابت مورد استفاده قرار می گیرند.

ناوک...
ما را در سایت ناوک دنبال می کنید

برچسب : درب اتوماتیک ,درب شیشه ای اتوماتیک ,قیمت درب اتوماتیک شیشه ای, نویسنده : کلهر navakpendar98 بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 6 / 5 ساعت: 16:31

با استفاده از اين دستگاه رطوبت ساز التراسونیک مي توانيد سود كار خود را به شکل چشمگیری افزايش دهيد. به بیانی ساده تر با نصب اين سيستم عوامل محيطي مناسب از قبيل رطوبت، دما و هواي مورد نياز را براي كارگاه، كارخانه، مرغداري, مراكز كشت قارچ و… خود فراهم می سازید و با این کار بسیار سريعتر به نتيجه دلخواه خود دست خواهيد يافت.

   كارخانه ها و كارگاههاي چوب بري از جمله مكانهايي هستند كه به دستگاه رطوبت ساز التراسونیک نیاز دارند و باید  در آنها مورد استفاده قرار گيرد. از آنجايي كه رطوبت مورد نياز براي اين مكانها متناسب با آب و هواي منطقه مي باشد. با نصب اين دستگاه از چروك خوردن، ورم كردن تاخوردن و ترك برداشتن چوب جلوگيري مي شود كه نهايتاً منجر به كيفيت و راندمان بالا مي شود.

همانند ديگر صنايع ، رطوبت در صنايع نساجي نقش حياتي و مهمي را ايفا مي كند با ايجاد رطوبت كافي در اين مراكز مي توانيد قدرت فيبرهاي طبيعي را بالا برده از پراكنده شدن اجزاي ريسندگي جلوگيري كرده الكتريسيته ساكن را از بين برده و از سوي ديگر مواد زايد را كاهش دهيد.

   همانطوري كه مي دانيد بوي تركيبات ميكروبي و كمپوستها، دي اكسيد كربن، آمونياك، سولفيد هيدروژن و متان و ... غير قابل تحمل مي باشد. با استفاده از سيستمهاي مه‌ساز از اشاعه اين نوع بوها مي توان جلوگيري كرد، ‌بدين صورت كه ميكروبهاي هوازي متراكم‌‌تر شده و از شرايط غير هوازي جلوگيري به عمل مي‌آيد. از جمله مكانهايي كه مي‌توان از اين دستگاهها استفاده كرد مي توان به مرغداريها،‌ گاوداريها، مراكز تصفيه آب و مراكز دفع زباله اشاره نمود.

از جمله محيط‌هايي كه به طور مبرم به اين سيستم نياز دارند انبارهاي مواد شيميايي و سمي مي باشند كه با نصب اين دستگاه در اين مكانها از اشاعه اين نوع مواد مي توان جلوگيري كردبا استفاده از خوشبو كننده هاي طبيعي از قبيل مايع حاوي عطر ليمو و نعناع و ... در اين سيستمها مي توان يك محيط غير قابل تحمل را به يك محيط مطبوع تبديل كرد.

ادامه مطلب در سایت مه آوران

 

ناوک...
ما را در سایت ناوک دنبال می کنید

برچسب : دستگاه رطوبت ساز ,رطوبت ساز التراسونیک ,رطوبت ساز صنعتی, نویسنده : کلهر navakpendar98 بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 6 / 5 ساعت: 16:26

 

 

سازه فضایی یا سازه فضاکار در واقع سیستمی است که که اجزای آن تحت تاثیر کشش و فشار قرار دارند. در ساخت سیستمی این سازه از شکل های یکسان و تکرار شونده استفاده می شود. هم چنین لایه های موازی در بالا و پایین آن ها نیز قرار گرفته است. این لایه های موازی به میله های فوقانی و تحتانی خرپا شباهت دارند. در ادامه این موضوع  با جزئیات بیش تر در مورد سازه های فضاکار آشنا می شویم.

سازه فضاکار به سازه ای گفته می شود که در تشکیل آن از اجزای خرپا مانند مورد استفاده قرار میگیرد. از ویژگی های این اجزا می توان به سبک و محکم بودن آن ها اشاره کرد. استفاده از قاب های فضایی به منظور پوشش دادن دهانه هایی که تکیه گاه های کمی دارند صورت می گیرد. آن چه که باعث استحکام بخشیدن به قاب های فضایی می شود، خرپاهای مثلثی شکل هستند که باعث می شوند لنگرهای خمشی، بارهای کششی و فشاری را به اعضای محوری خرپا منتقل کنند. بد نیست بدانید که اگرچه سازه فضایی و سازه فضاکار به جای هم استفاده می شوند اما مفهوم آن ها از جهاتی با یکدیگر متفاوت می باشد. سازه های فضایی عموما در فضای خارجی ساخته می شوند و می توانند خود بخشی از یک سازه فضاکار باشند.

یک سازه فضاکار از چه بخش هایی ساخته می شود؟

آن چه که به عنوان پوشش در ساخت سازه های فضاکار مورد استفاده قرار می گیرد، و در واقع بخش های مختلف این سازه شامل  ساندویچ پانل، پلی کربنات، ورق های گالوانیزه ساده و رنگی، شیشه، عایق و سایر پوشش ها می باشد.

ادامه مطلب در سایت رخ بام سازه

 

ناوک...
ما را در سایت ناوک دنبال می کنید

برچسب : سازه فضاکار, سازه های فضایی , سیستم سازه فضاکار, نویسنده : کلهر navakpendar98 بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 6 / 5 ساعت: 16:16